21.03.2023: Computational Support for Learning Argumentative Writing in Digital School Education (Input with Discussion)
Das Netzwerk Schreiben freut sich nach der Pandemie-bedingten Pause alle, die an der Förderung des Schreibens an der Universität Basel interessiert sind, zur Wiederaufnahme unseres regelmässigen Austauschs einzuladen. Den Auftakt bildet ein kurzer Input von Prof. Dr. rer. nat. Henning Wachsmuth (Institut für Künstliche Intelligenz, Leibniz Universität Hannover), gefolgt von einer Diskussion, in der wir die Relevanz des rasant wachsenden Einsatzes von KI für die Entwicklung und Verbesserung des argumentativen Schreibens an der Universität thematisieren.
Datum und Uhrzeit: Dienstag, 21. März 2023, 9:00-9:45 (wir beginnen pünktlich um 9.00 Uhr s. t.)
Ort: Deutsches Seminar, Seminarraum 4 (Erdgeschoss)
Anmeldung: via E-Mail an writing@clutterunibas.ch
Abstract:
In an ongoing research project, we study how to support German school students in learning to write argumentative texts through automatics methods that provide developmental feedback. These methods assess and explain which aspects of a text are good, which need to be improved, and how to improve them, adapted to the student’s learning stage. To this end, we model the micro and macro structure of German argumentative learner texts, in order to assess what learning stage a learner is in, and to then give feedback to the learner. In the talk, I will give an overview of the current state of the project and present the main results and findings we obtained so far.